Bensin slangare

Jag kom hem från piteå imorse, eller mer åt mittpå dagen, åt middag och lite chips hos pappa innan jag for till mamma. Just nu ser jag Beck - Öga mot öga, och lyssnar på när mamma, brorsan och grannarna pratar. Men utanför våra lägenheter är det några ungdomar som kör Epa som är och slangar bensin. Detta har pågått i någon vecka nu. Mamma har köpt tanklock, men de försöker fortfarande slanga där, så det är alltså flera som håller på. Innat ska jag ut när jag sett beck klart och spana efter dem, vi och grannarna har typ startat en liten motarbetarkedja. Jag har tänkt att smita ut genom fönstret och försöka smyga mig fram och spana, typ ligga i snön osv med kameran beredd. Det är ju inte säkert att någon kommer inatt, men hoppas! Igår såg grannarna (Mamman som jag inte minns vad hon heter och Andrew) ett par där som förnekade att de försökt och slangat i bilar. Allt är polisanmält. Imorgon får ni veta om vi hittat något, och ni KANSKE får foto på de som gjorde det om jag lyckas. Fast min kamera kan vara kvar hos pappa och ha slut batterier, men då fotor jag med min extremt dåliga mobil då.

Att slanga betyder att man sticker ner ett rör i bilen där man tankar och typ suger upp bensinen. Sen tar de bensinen till sina egna äckliga epor och gasar runt som några idioter på andras bensin. Visst, vi kanske låter lite fjantiga, men herregud, det kostar pengar för oss.

Aja, vi får se om det löser sig! :)

Love, Tivu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0