Bloody Mary?

Ja, jag vet. Bloody Mary är en sprit. Men det fanns en gång en drottning som på svenske hette Marie, som på engelska blir Mary. Jag har läst den historian, men förstod den inte riktigt.  Varför "Bloody" Mary?
Ni kan läsa den histiorien på wikipedia. Men det finns en annan legend - En flicka, runt femton år, var ute vid en byggarbetsplats för många år sedan. Hon bar sjaskiga kläder - hon var fattig. En man stod och lurade i ett hörn. Mary gick ovetande förbi, dock hade hon något på känn och hade lite bråttom att få sig bort därifrån. Mannen kom iallafall ut, och våldtog henne mycket våldsamt. När mannen var färdig med att trakassera henne perverst försökte hon fly,(Hon hade gjort det förr, också, fattar ni väl? x) )men då tog mannen tag i henne och slog sönder henne. Sen ströp han henne. Kroppen lämnade han mitt på marken. Med blod på händerna gick han därifrån. Sedan dess påstår folk att då de tagit med ett ljus och gått och druckit på kvällen har de sett henne, blodig och jävlig, i spegeln. Jag tror inte på  detta, men lite läskigt är det väl att stå och titta sig i spegeln och sen se en skugga? Ibland kan man tro att man ser henne.

Iallafall, lite mer info om att se henne i spegeln - Det finns flera som man kan se. Här kommer dem.

Gröna damen - Då du har duschat kliver du ur, virar en handduk runt kroppen sen tittar du upp på spegeln. Du ser dig själv bakom dimma, men du har gröna ögon och ser arg ut. Detta kan hända närsom helst på dygnet, men lampan måste vara tänd. Jag tror fortfarande inte på detta.

Svarta madame - Du går in på toaletten, stänker vatten på spegeln och låser dörren. Sen släcker du lampan och tittar dig i spegeln. En svart skugga syns, men du ser inte dig själv.

Bloody Mary - Detta är den hemskaste av dem. Det finns många sätt att framkalla henne, men här är sätten du kan se henne på: Ta två ljus, ställ dem på varsin sida på handfatet. Släck lampan. Du kommer nu se ett par blodiga händer läggas framför dina ögon eller runt din hals. Skrik inte - Då blir du hemsökt. Om ljusen slockar så måste du ut ur toan snabbt. Se till att aldrig röra spegeln, då blir din själ indragen i spegeln och din kropp går runt som ett tomt skal. Det är samma sak som att du får psykiska problem eftersom att du blir så rädd. Ibland ser man en kort flicka stå vid en, tätt bakom. Henne har jag sett, den korta flickan alltså. Jag kastade mig ner på golvet och vart livrädd, för lampan var tänd(Bloody mary vill ha släckta lampor), inga ljus. Jag var själv hemma.

Lucia - alla känner väl till legenden om Lucia? Iallafall så ser man henne i dörrar med glas eller fönster, kanske i en avstäng eller svart TV eller i en micro. Where ever, When ever liksom.

Hoppas jag inte skrämt er! :) Men nu ska ni få veta hur mina vänner och jag har sett:
JB - Har sett gröna damen.
Jag: Har sett bloody mary och en glimt av Lucia.
VJ: Har sett typ alla. Men hon VILL ju! xD

Love, Tivu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0