www.Hatadjur.se

Vilka idioter! En har skrivit såhär!

 "Avlivningen av djur går allt för långsamt. Själv är jag en ensamstående sjukpensionär med sviktande fysisk hälsa. Jakt är därför inte möjligt för min del. Däremot har jag ett litet undanstoppat sparkapital som jag nu använder på mitt sätt. Varje söndag går jag igenom DN:s annonser under 'Husdjur säljes'. Förra söndagen köpte jag t.ex. 'Kungspudelvalp m mindre skönhetsfel' för 6 000:-, '3 rumsrena kattungar, tigrerade cirka 6 mån' för 100:- styck, 'Vackert hoppsto f. 96' för 47 000:- samt 'Åtta Malawi-ciklider, 5-10 cm, rödzebra' för 35 :- styck. Väl hemma låste jag (liksom vid alla tidigare inköp) in dem i garaget och skruvade på gasen. Det är besvärligt att bränna upp dem i trädgården efteråt, men jag har skaffat en fin liten trädgårdstraktor med vinsch och släp. De praktiska jobbet är dock inte det värsta. Nej, det mest motbjudande i processen är alltid säljarnas sätt att tala om kräken i de absurt positiva och kladdigt sentimentala ordalag. Men en fråga; gör jag fel som köper djuren? Jag bidrar ju i ärlighetens namn till att upprätthålla en marknad för 'husdjur'. Och genom att jag betalar, skulle det kunna tolkas som att jag indirekt tillmäter djuren ett slags värde. Men mitt uppsåt är ju ändå avlivning och utritning. Kan mitt mål helga medlet, så att säga? En vän med brytt samvete "
    Är dom dumma? Nu föreslår jag att alla som kan anmäler denna sida, sånt är olagligt. Spamma dem, men utan svärord(Så många) och barnsliga mordhot, klaga moget på dem och bussa polisen på dem! Sprid detta! Ni måste! För djuren! Läs vad andra som tycker som jag, och er andra, har sagt! Och allihopa, kommentera vad ni tycker om detta!


FÖR EN BÄTTRE VÄRLD! (Utan massa idioter till gubbar som är dumma i huvudet!)

Kommentarer
Postat av: Tivu

Jag menar självklart att ni ska anmäla www.Hatadjur.se, inte www.tivu.blogg.se, en missuppfattade lite, men frågade mig vänligt på Djur.nu. När jag tänker på det dom gör, medlemmarna där, kokar jag inombords. Jag kommer inte kunna sova gott föränn de är borta! :O

2010-01-04 @ 19:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0